Thursday, July 28, 2011

Unknown..

Bismilahirrahimanirrahim..

aku rasakan makin jauh
jauh berlayar dibalik sepi
semakin sepi membawa diri
mencari ketenangan tau melarikan diri
dari sesuatu yang tidak pasti.
kenapa masih ragu-ragu dengan ketentuan-Nya
bila sudah tertulis kau jodohku,
tulang rusuk tidak akan tertukar..
telah tercatat namamu di Loh Mahfuz
aku tercipta untuk kamu dan kamu tercipta untuk aku sejak azali
hanya Allah Yang Maha Mengetahui..
dan kita merancang,
Allah juga merancang,
sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang - (ali imran: 54)

Allah S.W.T berfirman,
“Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.”
(an-Nur’:26)



Janji Allah pasti..


p/s: AKU,SAYA, KAU,AWK, KAMU muhasabah diri adakah diri sudah cukup soleh/solehah untuk mendapat soleh/solehah??









No comments: